Tworzenie reklamy radiowej to bardzo wymagający proces. Jest to spowodowane tym, że reklama radiowa angażuje tylko jeden zmysł człowieka – słuch, a powszechnie wiadomo, że im mniej zmysłów jest angażowanych, tym słabiej zostanie zapamiętania treść. Dodatkowo radio często słuchane jest jedynie jako podkład do innych czynności, na przykład podczas gotowania czy prowadzenia samochodu. Skutkuje to niezbyt uważnym słuchaniem radia, dlatego reklama radiowa powinna przyciągnąć uwagę słuchacza. Powinna ona więc być niestandardowa, rozpoczynać się ciekawym hasłem przyciągającym uwagę. Reklama radiowa powinna być także treściwa i czytelna. Pomimo wspomnianych niedogodności, reklama tego rodzaju jest skuteczna. Jest to spowodowane tym, że istnieje wiele stacji radiowych, które są przeznaczone dla danej grupy odbiorców, na przykład dla młodzieży czy osób dorosłych. Reklamodawcy biorą to pod uwagę i emitują swoje reklamy w odpowiedniej stacji zgodnej z grupą docelową reklamowanego produktu lub usługi.
Jaka powinna być reklama radiowa
Zobacz stronę autora: Cukrzyca Kraków